Orkar inteee

Sitter i skolan när jag lika gärna hade kunnat vara hemma och sova.
Vi har brytdag idag vilket innebär att alla med rester har chans att komma till skolan och göra dem,
resten är lediga.
Våran lärare sa tydligt flera gånger att dem tog närvaro.
Men nu säger alla andra lärare att dem INTE gör det.
Jag har en rest, som jag fick för 1 veckan sedan.
Missade ett prov i början av 1an på idrotten.
Och NU kommer läraren på att jag ska göra en rest:

"Frågor att besvara som restuppgift för styrkeprovet (var noga med att dina litteraturreferenser är tydliga)

1.Ge exempel på kroppens fysiologiska anpassning av regelbunden styrketräning. Förklara så utförligt du kan varför och hur denna anpassning sker. Diskutera också hur denna anpassning inverkar på individens hälsa d v s vilka positiva hälsoeffekter som kommer av regelbunden styrketräning.
2.Ge exempel på två olika dragövningar och två olika pressövningar som funkar bra för dig i gymet. Ange i vilka leder som den huvudsakliga rörelsen sker samt vilka muskler/muskelgrupper som arbetar för att skapa den aktiva rörelsen (den som verkar mot tyngdlagen). Förklara också kort varför du gillar dessa övningar."

Det värsta är att läraren som jag har i ämnet inte är här idag. Fattar nada.
Sitter väl här och glor in i väggen till 5 då.

Så sjukt less på den här skolan nu..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0