blod blod & sjukhus, lite kanot och skrik också ..!

Jag vet att jag inte skrev något mer igår, men jag orkade inte bara..

Idag började dagen med att jag vaknade av att Alme smsade. Såklart så hade jag sovit över!  Men jag hann ändå till skolan, för det regnade så pappa skjutsade mej. Kommer inte ihåg vad vi hade för lektioner (?). Vi hade iaf först en lektion, sen hade vi musik. Och det sööög, just like always. Efter det åt vi mat, sen torkade jag lite blod, eller lite var det inte, MYCKET och då överdriver jag inte.

Jaja, det kom iaf en buss och hämtade oss (några från 8:an och 9:an) för vi skulle till högbo och paddla kanot. Sagt och gjort, när vi var framme fick vi vänta ett tag, sen drog vi ut. Och var ute ett bra tag. När vi kom fram så var ju Max såklart tvungen att putta i mej, FAST DET GJORDE INGEEE ! :D För jag hade ändå tänkt att bada! Och det va inte ens kallt, det va skit skönt. Skit samma, jag gick upp och försökte få i Alme. Men hon ville inte, så Matilda och jag hoppade i. Och när jag simmade utåt var det något som högg tag i foten. Eller när jag skulle sparka ifrån med fötterna, (som man gör när man simmar) så dunkade jag i foten i något. Jag trodde att jag bara hade slagit i en sten eller något. Men kunde inte röra på foten, så jag försökte simma mot land. När jag väl var framme försökte jag komma upp på bryggan, och när jag kommer upp försöker jag kolla på foten men innan jag ser så säger massa andra "DET DÄR MÅSTE SYS, DU MÅSTE SY DET DÄR!!" . Och när jag kollar så hade jag ett as äckligt sår på ovansidan av foten. Det va så sjukt äckligt! Det såg ut som att någon hade kilppt bort lite av huden/köttet. Kommer inte ihåg hur jag kom upp, men jag trodde jag skulle dö. Det gjorde så jävla ont! Satt fan och grina, och det brukar jag faktiskt inte göra när jag gör illa mej. Såååå.. Först hade vi bara massa papper oh stoppa blodet med. Men sen hittade lärarna någon första hjälpen grej som vi lindade runt foten. Fick sitta ett tag, byta kläder oh så. Lärarna sprang runt och ringde mamma och pappa och shit, sen tänkte dom ringa ambulans. Men det ville jag inte, så jag åkte med alla i bussen tbx till skolan, och där hämtade mamma mej så åkte vi till sjukhuset.

När vi kom fram dit fick vi vänta ett tag. Sen kom vi in till nån läkare, hon sa att det inte skulle behöva sys. Men hon tejpade lr nå, och sen sa hon att "jag var ju 15" när jag sa att jag inte kunde stå på foten. Vart så jävla arg, men orkade inte bry mej. Ingen idé att ens fråga om kryckor. Men jag orkar inte hoppa runt på ena benet hela tiden, så jag ska fråga pappa om han har några kryckor. Jaja, mamma skjutade hem mej. Ringde älskling och pratade med han ett tag, sen somnade jag och sov i kanske 2h. Så jävla skönt, mådde skit illa och hade ont i huvudet. Men det var lite bättre när jag vaknade. Tur det :)

Nu ska jag nog försöka duscha, om jag ens kan göra det med min stacars fot :(

Hej så länge =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0