det där med jul

idag när jag och mamma satt i bilen påväg till farfar började vi prata om julen, julafton och allt som hör till. efter ett tag kom vi in på att det faktiskt finns dom som inte firar jul, eller dom som kanske inte vill fira jul, som har julen som den värsta tiden på hela året. det finns många barn som är rädda för julen och känner obehag när julen börjar närma sig, just för att föräldrarna dricker. många vill inte ha jullov, för den enda trygga platsen är faktiskt i skolan.

hur mycket jag än försöker att inte tänka på det så går inte det att inte tänka på det. jag tycker så himla synd om dom som ska behöva lida under julen och höra från kompisarna vad dom har fått, vad dom gjorde, och vilka dom var med under julafton medans det enda dom själva har gjort är att gått och väntat på att dagen ska ta slut.

tänk hur glad jag ska vara över att jag faktiskt har det som jag har det. jag firar jul med både min mamma och pappa +många där till så som syskon, mormor, farfar, farmor, faster, farbror, vänner & "plastsläkten".

usch.. nej nu ska jag försöka sluta tänka på det och ist fixa lite med julklapparna jag har fått idag! adina kommer snart, sen ska vi två, +almedina & kanske några pöjks ut och åka pluka. haha, hööres



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0