np

fjortis, emo, tönt, gangster och brat är bara några av alla kategorier som finns. vem kom på dom? vem var det som bestämde att man var tvungen att vara som alla andra för att bli accepterad?

i dagens samhälle hamnar alla under en kategori. jag placerar folk i fack, hela tiden, utan att jag ens tänker på det. när jag var på stan för någon dag sen så såg jag ju tjej (som jag skrev om innan), hon hade långt blont hår, mycket smink och korta shorts. min första tanka var såklart att hon var världens största bitch och fjortis. att hon, bara man kollade på henne, kunde kasta ur sig vad som helst. i just den stunden tänkte jag inget annat än det. men nu, några dagar efter tyckre jag att hon var modig. hon vågade gå ut med dom kläderna, det utseendet, och hon stod för det och struntade i allas blickar och ord. jag skulle aldrig ha någat gått ut så, aldrig. jag är nog för rädd om vad folk ska tycka om mig. jag är nog en sån som nöjer med att vara "en i mängden"

där har vi det igen, man måste vara som alla andra för att bli accepterad. jag tycker det är väldigt konstigt att det är så, när vi säger att man ska vara sig själv och våga sticka ut ur mängden. vad händer egentligen med dom som gör det? jo, dom fryser vi ut. dom är konstiga. vi säger att mörkhyade inte hör hemma här men endå solar vi solaruim och under solen för att bli så bruna som möjligt. vi reser t.o.m utomlands.

hur är det egentligen? är det utseendet som gör personen? eller är det personligheten? enligt mig är det så här, "utsidan ger insidan en chans och insidan ger utsidan sin glans". för vem har sagt att en mörkhyad måte vara kriminell? en blondin måste vara en bitch med ett IQ på noll, en tjej måste vara si och en kille så. ingen. det är bara vi själva som skapar oss en uppfattning.

för mig är personligheten väldigt viktig. jag skulle inte kunna umgås med någon som snackar skit, ljuger och inte står för sin handlig bara för personen gav "status".  det skulle aldrig funka.

även om jag inte alltid tänker så, så hoppas jag att du tänker efter nästa gång du placerar någon i ett fack. och vad jag än har skrivit om det här nu, så försök att vara dig själv.. det finns ju redan så många andra! och stötta varandra, för en dag ska jag också våga


Kommentarer
Postat av: elinaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

(y)

2010-02-11 @ 19:58:06
Postat av: Anonym

gilla!

2010-02-11 @ 20:01:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0